Hästarna!

 
Jag har två hästar som jag äger och här får ni en liten inblick i dem!
 
Caramelle: 
Det här är en shetlandsponny som jag köpte när jag var 17 år och caramelle var 1 år. då Min dröm var att köpa mig en liten ponny som jag skulle köra och trickträna och ha som en hund. Min plan var inte att köpa mig en 1 åring utan en lite äldre utbildad häst. Men planer går inte alltid som man vill att de ska gå och efter att ha satt ut en annons om att jag ville ha en liten ponny så fick jag svar och en av de svaren var finaste Caramelle! Sagt och gjort så tog vi med transporten (jag och brorsan) åkte till linköping och hämtade henne! 
Idag är hon 7 år, så 6 år har hon varit i min ägo och jag har lyckats köra in henne och tricktränat henne. Inridningen kunde jag inte riktigt ta utan det fick bli andra som hjälpte mig då jag är lite för stor för henne.
Jag som 17 år hade ingen som helst aning om hur det var att ha häst, eller snarare vad man behövde göra! Att de behövde vaccineras, kolla tänder, hovslagare etc etc.. Men med hjälp och många frågor till utomstånde så gick det! 
Hon blev som min lilla hund, vi var och promenerade 1-2h varje dag och gick alltid lös på promenaderna. Gick hon före mig bad jag henne stanna och vänta, och det gjorde hon glatt! Vi tillbringade många många timmar tillsammans när hon var yngre! 
Idag är det inte lika mycket som det var förr i tiden, men hon är såklart fortfarande mitt lilla hjärta.Min snuttfia!
 
 
Som 4 åring betäckte jag henne med en welsh hingst kategori C. 2012 fick hon ett underbart hingstföl vid namn Prince Poseidon.
Här är han med mamma från i somras, 2 år är han nu!
 
 
 
Kara De Mia:
Mitt PRE(Pura Reza Espanola) som jag köpte när hon var 2 1/2 år! Idag är hon 5 år! Ungefär densamma här, rida in en häst? Hade jag ju inte riktigt gjort, men markträningen har jag inga problem med. Sagt och gjort red jag in henne, och jag lovar den här hästen är nog de enklaste hästen jag har stött på att hantera och rida. Det tar ungefär en halv gång för henne att förstår vad man vill få fram. Hon är så himla enkel, så himla snäll och förstående. Helt underbar!!
Hon är köpt ifrån ett stuteri i värmland(Stuteri Espiritu's) www.miaw.eu.
Där har jag som liten praktiserat på sommaren och på dem flesta loven ända sedan jag var 14. Blev bra vän med familjen och kände till slut att ju äldre jag blev och ju mer redo jag blev för stor häst så kändes det bäst  att köpa ifrån dem, där jag vet att jag får en frisk och en glad häst! Inga strul och inga problem!
Idag rids hon dagligen av mig och medryttare. Hon är min dressyrhäst, det har inte blivit så mycket träningar och inga tävlingar alls. Men nästa år, då kör vi! Eftersom jag aldrig tävlat tar vi nog det enklaste och börjar med lätt C. Här har ni några vackra bilder på henne och mig på! Hon är grå just nu men, blir vitare med åren och kommer nog bli rätt så vit i hela kroppen. Återstår att se..
 
 
 
 
 
 
 
 
Petra Johansson
2014-10-06 @ 23:44:16
URL: http://solskensglad.se/

Vad fina bilder! :)

Svar: Tack så hemskt mycket! :)
Leila Abou-Dabous




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hastis.blogg.se

En blogg som inspirerar och lär dig allt du kan tänka dig om hästar, där även mina 2 hästar introduceras!

RSS 2.0